Vanliga frågor

På denna sida samlar vi ett antal vanliga frågor och svar.

Hur beställer jag extranycklar och extrataggar?

Nyckelbeställning görs genom att e-posta styrelsen följande information:

  • Namn på kontaktpersonen,
    alltså den person som skall kvittera ut nyckeln
  • E-post till kontaktpersonen
  • Mobilnummer till kontaktpersonen
  • Nyckel-ID, se nedan för referens
  • Systemnummer

Styrelsen beställer sedan nycklar från Råsunda Säk där du sedan kan hämta dem och betalar dem. Observera att detta enbart gäller nycklar som tillhör föreningens låssystem. Har du dubbla lås på din lägenhetsdörr är det så kallade ”underlåset” ditt eget.

Extrataggar/extrabrickor till fastigheten beställs via styrelsen, se mer på A-Ö "nycklar och brickor". 

Hur får jag bredband?

I den månatliga avgiften ingår 1000/1000 Mbps bredband från Ownit. I varje lägenhet finns ett bredbandsuttag, ofta i anslutning till entrédörren.

För att registrera bredbandsåtkomst kopplar du in en dator med sladd i detta uttag. När du öppnar en webbläsare ska du då automatiskt komma till Ownits kundportal där du får vidare instruktioner för aktivering.

Om du inte når denna kundportal trots att du har en sladd direkt mellan datorn och uttaget så kan du kontrollera att din dators nätverksinställningar är inställda på att ”erhålla IP-adress automatiskt”, ofta står det något om ”DHCP”.

Har du problem med bredbandsanslutningen kontaktar du Ownits kundtjänst på 08-525 07 300 eller support@ownit.se.

Hur fungerar elmätningen?

Förbrukningen av el fjärravläses av företaget Our Energy AB. Elförbrukningen debiteras i samband med föreningsavgiften och avier skickas ut av SBC varje kvartal.

Att kollektivt upphandla elnäts- och elmarknadsleverantör på detta vis ger föreningen bättre förhandlingskraft och därmed bättre priser. Du behöver med andra ord inte själv teckna avtal hos något energibolag.

Arkivet
  • Inga inlägg finns
Besöksräknare

209 031 besökare sedan 2014-01-24